Toch niet tevreden over je product? Binnen 14 dagen retourneren is geen probleem, retourneren is bovendien gratis via ons retourportaal. Je hebt als consument het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Alles wat je moet weten over retourneren vind je op deze pagina. Heb je vragen, neem contact op.
Hoe kunnen we je helpen?
Retourneren binnen Nederland en België
- Retourneren is gratis als je gebruik maakt van ons retourportaal.
- Meld je retour aan via ons retourportaal óf retourneer het product direct in onze showroom (op afspraak) in Heerlen.
- Pak je product stevig in. Graag in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Print het verzendlabel uit welke je via de mail hebt ontvangen na aanmelding van je retour bij het retourportaal en plak deze op de doos.
- Geef je pakket af bij een PostNL punt en bewaar de track&trace code.
- Binnen 14 werkdagen nadat we je retourzending hebben ontvangen staat het geld op jouw rekening. Gaat er iets mis, neem even contact op dan lossen we het op.
Retourneren vanuit Duitsland
Retourneren vanuit het buitenland terug naar Nederland gaat niet via ons retourportaal. Hoe wel? Lees het hieronder.
- bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Niet tevreden? Geen probleem.
- Meld je retour aan via klantenservice@ergonomiewebshop.nl en vermeld daarbij het ordernummer, product en reden van retour.
- Pak je product stevig in. Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).
- Geef je pakket af bij een pakketpunt (retourkosten zijn voor je eigen rekening)
- Bewaar de track&trace code.
- Binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retourzending wordt je terugbetaald op de door jouw gebruikte betaalmethode.
Krijg je het volledige bedrag terug?
Is je product compleet en in originele staat en verpakking, dan krijg je altijd 100% vergoed als je het binnen de gestelde termijn retour stuurt. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde manier als je betaald hebt.
Is je product incompleet en/of zonder verpakking, dan krijg je 75% vergoed.
Is je product beschadigd, dan krijg je 50% vergoed.
Retourneer je product
Je hebt als consument het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren.
Klachten melden
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via info@ergonomiewebshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Herroepingsrecht zakelijke klant
Voor zakelijke klanten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Het herroepingsrecht en dus ook het retourneren van producten is namelijk onderdeel van consumentenwetgeving. Mocht je als zakelijke klant niet tevreden zijn over een product, neem dan contact met ons op en dan zoeken we samen naar een goede oplossing.
Herroepingsrecht consumenten
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag (of een gedeelte daarvan) inclusief verzendkosten gecrediteerd. Verstuur je het product in originele staat en originele verpakking retour dan krijg je altijd 100% vergoed.