Retourneren

Toch niet tevreden over je product? Dat is vervelend, maar geen probleem. Je hebt als consument het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Retourneer je product altijd binnen de zichttermijn van 14 dagen. Hoe je dat doet lees je hieronder.

Alle beloftes voor jouw als consument op een rijtje

1. Eenvoudig retourneren via ons online retourportal.
2. Tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren.
3. Tot 14 dagen na annulering retourneren.
4. Geld terug? Binnen 10 werkdagen na retourontvangst van je product wordt het bedrag teruggeboekt.
5. De garantietermijn komt altijd volledig overeen met de fabrieksgarantietermijn.

Hoe retourneer ik een product?

1. Meld je retour aan via ons online retourportal of retourneer het product direct in onze showroom (op afspraak) in Heerlen.
2. Pak je product stevig in. Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Print het verzendlabel uit welke je via de mail hebt ontvangen en plak deze op de doos.
3. Geef je pakket af bij een postkantoor en bewaar de track&trace code.
4. Binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending staat het geld op jouw rekening.

Krijg ik het volledige bedrag terug?

  • is je product compleet en in originele staat en verpakking, dan krijg je altijd 100% vergoed als je het binnen de gestelde termijn retour stuurt.
  • is je product incompleet en/of zonder verpakking, dan krijg je 75% vergoed.
  • is je product beschadigd, dan krijg je 50% vergoed.

Herroepingsrecht consumenten

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag (of een gedeelte daarvan) inclusief verzendkosten gecrediteerd. Verstuur je het product in originele staat en originele verpakking retour dan krijg je altijd 100% vergoed. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking aan Ergonomiewebshop.nl geretourneerd moeten worden. 

Klachten melden

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ergonomiewebshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. 

Herroepingsrecht zakelijke klant

Voor zakelijke klanten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Het herroepingsrecht en dus ook het retourneren van producten is namelijk onderdeel van consumentenwetgeving. Mocht je als zakelijke klant niet tevreden zijn over een product, neem dan contact met ons op en dan zoeken we samen naar een goede oplossing.

De meestgestelde FAQ's

Hoe snel heb ik mijn product?

Op de productpagina van het product vind je de levertermijn van het desbetreffende product. Staat er nu niets op de productpagina, ga dan uit van 1-3 werkdagen. We zijn ook afhankelijk van de vervoerder, dus het kan helaas wel eens iets langer duren of juist toch sneller gaan. We zijn net mensen.

Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt bij ons betalen met iDeal, Klarna achteraf betalen, PayPal, Creditcard, Bankoverschrijving, of als bedrijf Op Rekening. Je eerste order dien je wel even vooraf te betalen. Voelt wat fijner, werken we tenminste niet voor niks.

Is er ook een fysieke winkel?

We hebben een showroom, waar je op afspraak een bezoek aan kunt brengen. Hier kun je overigens ook je producten afhalen, als je dat liever hebt. Lekker makkelijk.

Hoe kan ik retourneren?

Dat is simpel. Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst aan in ons retourportal. Binnen 10 werkdagen na retourontvangst van je product door ons wordt het bedrag* teruggeboekt via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling plaatste. Komt helemaal goed.

* Krijg ik het volledige bedrag terug?

 is je product compleet en in originele staat en verpakking, dan krijg je altijd 100% vergoed als je het binnen de gestelde termijn retour stuurt.
– is je product incompleet en/of zonder verpakking, dan krijg je 75% vergoed.
 is je product beschadigd, dan krijg je 50% vergoed.

Is er een kortingscode actief?

Momenteel is er geen kortingscode actief. Vind je een kortingscode op een verzamelsite dan is deze niet geldig. Pssst... als je je inschrijft voor onze Comfortabel werken™ mailing, ben je als een van de eersten op de hoogte van nieuwe aanbiedingen.

Meer vragen?
Antwoorden vind je op de FAQ pagina.

ergonomiewebshop logo

Online werkplek check

Ben je benieuwd of je werkplek ergonomisch goed is ingericht? Doe onze online werkplek check, ideaal voor je thuiswerkplek of kantoorwerkplek. We kijken o.a. naar de veiligheid, de werkplekinrichting, je werkhouding, maar ook je fysieke en mentale gezondheid worden meegenomen. Zo krijg je een compleet beeld van de inrichting van je werkplek. Doe de online werkplek check    

Item toegevoegd aan winkelwagen.
0 items - 0,00